måndag 30 november 2009

Vi tänder ett ljus i advent.




"Vi tänder ett ljus i advent". Den sången ljuder i mina högtalare i köket. Det är från webben där "Refugen" återuppstått. Refugen var en websida med andliga sånger som fanns ett år på försök. Sen gick det inte längre på grund av ekonomiska skäl. Nu finns "andliga sånger" en halvtimme varje dag på Kyrkans tidnings websida. En plats jag återkommer till ofta.
Igår på 1-a advent spelade jag dom kära adventsångerna på gudstjänsten i min kyrka på vår nya kyrkorgel. Det gick bra men jag behöver träna och använda pedalen. Det blir fylligare med "hela registret". Kanske en bild på livet. Att använda våra olika gåvor och vår personlighet (hela registret), på ett fint sett och på det sättet få "spela" och vara till välsignelse för vår omgivning. Vi får vara ett "instrument", som vår "Mästare" får använda. Det är min bön och min längtan idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar