måndag 2 november 2009

"I väntans tider"

...kan mormödrar också vara "i väntans tidier"?? Jaa...till viss del. Eftersom min dotter väntar tvillingar vilken dag som hellst så känns det som man kan vara det....Fast fysiskt långt ifrån!!!! om man inte räknar med huvudet, där tankar och känslor lagras. Huvudet är FULLT med väntan...tankar...och naturligtvis lite oro.Det bara är så. NÄR ska det bli??? Jag ska nämligen rycka ut som barnvakt till Magnus. Väskan är packad. Både en liten som jag har med mig överallt när jag åker någonstans och en större som redan finns i huset hos Elin och David. Mobilen är påslagen hela tiden. Jag bär den med mig ...t.o.m. ut i pannrummet när jag går ut och eldar. Är alltså beredd att åka när som hellst. Förresten så bär man som mamma alltid sina barn närmast hjärtat. Dom finns där hela tiden. Ibland tänker man mer intensivt på dom, ibland lite mindre ...beroende på hur situationen ser ut...Men alltid finns dom där. Ute blåser den novembervindar. Har inte krattat färdigt än. Det får vara någon dag till. Har varit till tandläkaren idag. Bra och nödvändigt men inte så roligt ändå. Det tär på ekonomin dessa besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar