tisdag 24 november 2009

Besök i min barndoms bygder


















Jag är på besök i Brunflo hos min syster. Det var länge sen och jag är här några dagar och hälsar på mina 3 syskon, som bor i Brunflo resp. Östersund. Skönt och härligt. Blir så ompysslad och väl omhändertagen. En stor förmån at få dela några dagar tillsammans med dom. Något att värdesätta att man har sin släkt (sina syskon) Igår gjorde jag ett studiebesök i "min barndoms kyrka"...Brunflo missionskyrka. Där gick jag på söndagsskola (fast den hade vi hemma i vårat kök i Solberg) och "schouterna". Idag har min syster bokat in en sånglektion till mig. (I miss.kyrkan) En sångpedagog ska lyssna till mig och lära mig "sjunga på rätt sett". Det ser jag fram emot. En sångpedagog, som för övrigt är dotter till en av mina skolkamrar från högtadiet, som jag gick här i Brunflo. Det ska bli intressant. Jag som är självlärd. Hmmmm... Senare på dagen har min syster bokat "chokladmassage" på ett SPA i Östersund. oj oj....I morgon åker jag till min andra syrra i Östersund och sover över där till torsdag. Innan dess hoppas jag få träffa min bror med fru. Torsdag hemfärd med buss. Här intill några bilder från kykan utifrån och inifrån. Ett kors framme vid altaret, som min mamma gjort i frivoliteter. En väv (Finnväv)som sitter på väggen, som jag gjort. "Jorden är Herrens".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar