fredag 30 juli 2010

"Tåg i Bergslagen"

Häromdan var jag till Örebro. Åkte med mitt "sommarkort" på "Tåg i Bergslagen". Under 3 dagar kan man åka hur mycket man vill i Bergslagen. Solen sken och det var behagligt varmt. Det blev en angenäm resa. Jag njöt i fulla drag. Jag utnyttjade kortet på tisdagen till Örebro och torsdag till Ludvika. Tänk vilket vackert Sverige vi har! Tågen som "Tåg i Bergslagen" har går mjukt och fint genom landskapet. Faktiskt stor skillnad på SJ-s tåg. Och "Sommarkortet".....Vilken fin ide'. Det blir nog flera resor med det tåget nästa sommar...Det hoppas jag. Lägga upp en kort semestertripp på 3 dagar och åka runt i Bergslagen! Jag har slut på min semester nu. 4 veckor har gått och jag har jobbat en vecka. Semester, med ett fantastiskt väder. Ute regnar det just nu. Jag prickade nog rätt när jag fick den första semesterperioden. Tackar Gud för livet och allt som det för med sig. Det blir vad man gör det till....oftast i alla fall. Sen kan det hända saker som man inte rår över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar