söndag 4 juli 2010

Blommor längs livets väg...











Min väg hemma kantas så här års av blommor av alla sorter. Jag gick en kort promenad en vacker sommarmorgon och tog dessa bilder med min digitalkamera. Man behöver ibland ta sig tid att utforska och se lite närmare på sin omgivning. Precis som i livet. Utefter vår livsväg möter vi saker som jag ville likna vid dessa blommor. Ett möte med en människa som berikade min vardag. En händelse som gjorde intryck och som blir som ett fint minne. Blommorna är vackra och jag vill fylla "MIN väg genom livet" med vackra blommor...vackra minnen. Ibland ser vi kanske en tistel efter vägen eller snåriga buskar som sticks när vi tar på dom. Möten som inte är så behagliga...som ger sår eller märken efter sig. Uttalade ord som sårar...Kränkande uttryck som känns och hörs och som inte bygger upp. Ja, listan kan göras längre. Det som är viktigt är att vi tar vara på tiden och att vi gör våra "möten" till GODA möten, som vi minns med glädje. Idag var jag på gudstjänst. Predikan gav mig mycket och gemenskapen vid kaffebordet kändes fint. Det blir också som blommor på "min livsvandring". En kär anhörigs bortgång och sången, som jag och Bernt fick sjunga vid den mannens begravning blev också ett fint minne att ta med sig. Carolas konsär på Dahalla. Så får vi fortsätta att fylla vår "livs väg" med blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar