torsdag 25 mars 2010

Man förundras

Igår fick jag ett brev från Amerikanska ambassaden i Norge. Jag var GOD MAN för en kvinna, som bott i USA i många år. Hon fick därför en del av sin pension därifrån. Nu kom en "räkning" adresserad till hennes dödsbo (indirekt till mig) Hon hade fått för mycket i pension i samband med sin bortgång. Men nu är det så att hon gick bort November -06!!! Alltså för 4 1/2 år sedan.En bank i Norge som har hand om "service around the world" hade skickat räkningen. Håller Amerika på att gå i konkurs eller vad handlar det om.! Jag har ju lämnat ärendet för över 4 år sedan. Varför inte skicka "räkningen" till arvingarna som tog hand om dödsboet. Dom bor ju i Amerika. Man blir aldrig klok på saker och ting här i världen.....
Idag ska jag sjunga på en begravning. "Ge min själ stilla ro"....Kanske något vi alla behöver ta till oss i en konstig värld...Tänker även på alla naturkatastrofer, oroligheter ute i världen, som vi får ta del av genom media o.s.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar