fredag 2 april 2010

Långfredag


Det är Långfredag. Jag har just lyssnat och sett TV-gudstjänsten från Luleå Domkyrka. En av dom bästa predikningar jag hört en Långfredag. Enkel och tydlig. Tänker på rövaren på korset som sa när han hängde där bredvid Jesus:"Tänk på mig när du kommer i ditt rike". Jesus sa:"Sannerligen säger jag dig:Idag ska du vara med mig i paradiset." Mannen kanske ett helt liv hade gjort saker som inte var bra. Nu fick han sitt straff, men Jesus välkomnade honom (dom sista minuterna i hans liv) in i hans rike... himlen, TROTS mannens synd och skam. Det behövdes bara ett:"Tänk på mig" Jesus bar allas våra brister, VÅR skam....VÅRA tillkortakommanden. Kan bara säga:Lyssna på predikan på nätet. Klicka HÄR. Lyssna också och titta på kantorns entusiasm. Där ligger jag i lä som organist i vår kyrka.
Bilden är från "Påskvandringen i Missionskyrkan". Jesus är uppstånden! Graven är tom!

1 kommentar:

  1. jag och Magnus såg den! Magnus sa dock: "titta, tomten sitter i publiken". (En skäggig gubbe)
    Ett tips när du ska skriva ut internetadresser är att länka. Markera ordet(tex "här") där du vill att man ska klicka för att komma till predikan exempelvis. Tryck sen på ikonen som ser ut som en kedja och skriv in internetadressen där.

    SvaraRadera