tisdag 23 mars 2010

Påskvandring i kyrkan


Hej!
Idag har jag spelat Maria, Jesu moder. Vi inom dom kristna församlingarna i Rättvik spelar ett påskdrama inför skolklasser den här veckan. 3/4- an i dom olika skolorna i bygden har blivit inbjudna till missionskyrkan för att ta del av påskbudskapet i dramauppsättning. Eleverna får vandra med från Getsemane, Golgata och framför den tomma graven. Jag har gråtit och gråtit och försökt sätta mig in i Marias situation när Jesu blev korsfäst och hur han uppstod på tredje dagen. Vilken glädje. Barnen fick också lite undervisning med berättelser åskådliggjorda genom gamla planscher. Vid ett bord fick dom påskpyssla och blev även bjudna på fika. Barnen och lärarna uppskattade det hela och jag kände att jag klarade av min roll som Maria ganska bra. Bilden här intill är ängeln som kom till graven och mötte dom sörjande kvinnorna med det glada budskapet att Jesus lever. 6 föreställningar idag. I morgon och på torsdag har en annan Marias roll och på fredag så är jag med vid dom 4 sista föreställningarna. En minnesrik och intressant vecka...

1 kommentar:

  1. Tänk att ängeln fastnar på kort, tjusig bild.
    Häls Per Rondahl

    SvaraRadera