måndag 22 februari 2010

Sol..sol..sol...snö...snö...snö..

Kom just in från en timmes långpromenad. Mitt skidspår har snöat över. Man får många tankar när man är ute i friska luften. Hjärnan blir aktiv på något sett. Man får kraft och energi och man blir piggare. Lunchen i lördags var positiv, både maten och innehållet i övrigt. Träffade både Lennart, hans fru Birgitta samt flera andra kristdemokrater. Birgitta tog min adress och telefonnummer. Hon skulle ringa mig om ett "köksbordssamtal". Kan väl vara både bra och intressant att få samtala med en landstingspolitiker. Tror inte att jag är den personen som skulle klara ett polistisk engagemang men VISST har jag åsikter om mycket....skrivit en del insändare.. brinner för saker och ting...men...man måste ha pondus och självförtroende om man ska kunna framföra tankar och ideer och det har jag tyvärr inte. Kan man "gå kurs" för att bli bättre på det??? Jag går en sömnkurs för att få bättre sömn och det går framåt. Kanske kan man med åldern få bättre självförtroende och frimodighet så att man vågar lite mera och inte är så rädd för att göra bort sig?? Drygt ett år kvar till 65...Nedräkning pågår. Dags att förbereda sig, för visst vill jag mera framöver än att sluta jobba.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar