måndag 19 oktober 2009

Tisdag morgon

" Tänk att få vakna tidigt en morgon se hur vår sol gör allting så skönt" en sång som jag brukar sjunga. Den sången tonar i mitt inre idag när jag tittar ut genom fönstret. Klockan är 9.00. En vacker höstdag och jag är ledig. Tackar Gud att jag får leva. Igår, knappt en timme sen jag kom hem från Rättvik, hände en olycka där 3 personer omkom och flera skadade. Man ryser...blir så ledsen..Tänk, att där åkte jag bara strax innan olyckan. På kvällen satte jag på vinterdäcken med hjälp av en vän. Tänkte göra det själv....Det gick ju så bra i våras och då bytte jag på 2 bilar. Men...nu var det rent hopplöst...Ringde en vän och han kom och hjälpte mig. Skönt med vänner, som är så villiga att hjälpa. Jag behöver vara rustad för vintern...Det kan bli halt framöver. Kanske var det blixthalka där olyckan hände. Ingen direkt orsak har kommit fram ännu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar