fredag 16 oktober 2009

Ett roligt minne


Hej!
Den 13 december 1968 klockan 5 på morgonen kom det några killar och lussade för mig och min kompis Ulla. Jag bodde då på Skogsbrynet 38 i Umeå. Läste till Textillärare på "Seminariet för huslig utbildning", som det hette då. Ungefär 40 år senare, den 12 oktober 2009, läser jag i tidningen "Världen idag" om att en av killarna tillsammans med sin fru år 2006 startade en kristen friskola "Mosaik" i Falun. Han är för övrigt med i samma församling som min dotter. Världen är liten. Det var i alla fall något jag aldrig glömmer....Ett roligt minne. Tyvärr finns inte min kära rumskompis Ulla längre. Hon gick bort för ungefär 15 år sedan...alldeles för tidigt. Ja, det var några minnen, som kom för mig en vacker höstdag i oktober när jag läste artikeln i tidningen.

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt minne Gudrun och " grabben" kan du ju ta kontakt med i Falun då.
    Mvh
    Brittmarie

    SvaraRadera
  2. Ja..."grabben" har blivit pensionär precis som jag. (halvtidspensionär) Tänk vad tiden går. Jag träffade honom i alla fall i somras. Han kom inte riktigt ihåg mig. Inte så lätt. Det var så många flickor runt om honom då förstås :)

    SvaraRadera