fredag 18 december 2009

25 år sedan

För 25 år sedan när mina barn var små ringde jag till Sveriges radio. Jag reagerade på ett av den tidens barnprogram. Det handlade om en häxa, som jag tyckte såg så ond ut och bara skrämde barnen. Jag ställde mig framför TV-n minns jag vid ett tillfälle...och sen tog jag telefonen och ringde....Damen sa ungefär så här........"Har inte barn i alla tider läst böcker om häxor och dyl..." Samtalet fortsatte fast jag inte minns nu hur jag kommenterade...Ja, ja...Jag kunde och fick i alla fall få ge utlopp för vad jag tyckte just då. Nu 25 år senare lyssnar jag på "Ring p1". En pappa ringer och pratar om barnprogrammen idag. Har 2 barn i olika åldrar. I stort tycker han att barnprogrammen är bra men så kommer några tecknade utländska filmer där han tycker ansiktena ser onda ut och det är slag och skrik...Jag känner igen mig..Skulle reagera på samma sett om mina barn var små nu. Det hjälper kanske inte att vi reagerar. Inte jag DÅ och inte han NU...Men kanske ger det en liten signal ut i etern om att någon tycker till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar