söndag 27 december 2009

Söndag 27 dec

En dag har gått igen och julen är över...Åtminstone julhelgen. Själv tycker jag att julen med sitt budskap gärna få stanna kvar i mitt hjärta ännu några dagar. Har fått glädjen att fira julen tillsammans med min familj. Något jag är så tacksam för. Efter julgudstjänsten på juldagen tittade Malin och jag på filmen "Vägen till Betlehem". Det blev en fin påminnelse om varför vi firar julen och vi fick leva oss in i berättelsen om hur Jesus föddes och hur bl.a.några enkla herdar ute på marken fick uppenbarelsen om Jesu födelse och begav sig till stallet i Betlehem för att se undret. En fin film som jag gärna ser varje jul.
Idag sjöng jag i kyrkan. "Jesus med dig vill jag leva här, jag vill följa dig steg för steg i tron". En sång jag älskar att sjunga. Jag sjöng den och några andra sånger. Det kändes bra. Spelade också dom unisona sångerna på vår nya orgel.
I morgon måndag tar jag tåget till Bernt. Stannar några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar