söndag 1 maj 2016

En liten stund med Jesus o vad det jämnar allt.

En liten stund med Jesus o vad den jämnar allt.

Vi lever i en orolig värld och vi kan känna oss ensamma och oroliga på olika sett i vår vardag. Den här sången blev så väldigt levande för mig. Vi sjöng den på gudstjänsten i missionskyrkan idag. Tänk att namnet Jesus och en stilla stund med Honom gör att situationen kan vända. Vi är inte ensamma. Vi har någon som går bredvid oss.                                                                                   Fick också lyssna till ett vittnesbörd om vad bönen och Guds omsorg kan göra under i en till synes omöjlig situation. 

 Bildresultat för bilder bön                Ljus, Levande Ljus, Humör

En liten stund med Jesus o, vad den jämnar allt och ger åt hela livet en ny och ljus gestalt. När jag är trött av vägen och allt som möter mig, en liten stund med Jesus, och allt förändrar sig.

En liten stund med Jesus, och hjärtats oro flyr, och blicken vändes åter från jordens små bestyr till livets verkligheter, de ting som ej förgås när himlarna och jorden av sin förvandling nås.

En liten stund med Jesus, vad frid den har med sig, när kärlekslösa domar av mänskor såra mig.  Om missförstådd och sargad från vänners krets jag går, en liten stund med Jesus dock helar alla sår.

Så giv mig, käre Herre, ja, giv mig ofta då en liten stund med Jesus i hemmets tysta vrå. Mitt hjärtas djupa längtan är denna enda blott: En evighet med Jesus och allt, ja, allt är gott. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar