torsdag 28 april 2016

28 april 2016

28 april
Det var länge sen jag skrev på min blogg.  Mycket har hänt. Jag har bestämt mig att lämna det här huset och gården jag ägt och bott i under 27 år. Det känns svårt samtidigt som det känns helt rätt i tiden. Jag fyller 70 år i vår. Inte längre så stark och kapabel att sköta om gården med allt vad det innebär. En sorg, men ändå är det med glädje jag lämnar över stafettpinnen till nya ägare. Den 24 mars skrevs kontrakt och den 1 sept. kommer en ung familj att flytta hit och ta över. Jag flyttar till en lägenhet i samhället. Får tro att det kommer att bli bra. Många tankar och känslor blir det när jag nu rensar och gör mig av med saker som tillhört mitt liv. Säljer och skänker bort. Allt vad som har med min vävning har jag sålt. Vävstolar....garn....vävredskap m.m. Saker som bara står och tar plats har rensats bort. Det blir tomt utan min vävstol, men annat får komma till. Min kreativitet får förhoppningsvis blomma ut på andra sett. 
Allt som händer...alla tankar och funderingar runt flytten tar mycket energi. Tröttheten kommer över mig såsom aldrig förr. Normalt säger en del......
Här nere har jag lagt ut lite bilder som jag hade med i ett bildspel under visningen av huset. Mitt hus och hem i sommarskrud. Något jag bär med mig resten av livet. Kommer att sakna mycket? Naturligtvis.......



 


 





 








 


 
 


 


          


          Min fina damm.



 








 





 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar