söndag 10 februari 2019

Mitt nya andliga hem
Den här bilden får symbolisera mitt nya andliga hem. Jag har sista tiden känt Guds ledning att gå från ett sammanhang till ett annat. 
 Inga konflikter har gjort att jag valt att lämna en församling jag tillhört i ca 28 år och gå in i en ny gemenskap. Har känt det så starkt sista åren och då måste man följa sitt hjärta.
Idag predikade vår pastor om just detta. Att lämna något för att helhjärtat gå in i något nytt. Att vara öppen för Guds ledning och "i det nya" använda dom gåvor Gud har lagt ner i oss, samt i allt vad vi gör bli till välsignelse och sträva efter att göra Herren känd bland människor vi rör oss kring. Idag nämnde den som så fint ledde gudstjänsten om att följa ljuset. Att ha blicken riktad mot Gud så att vi inte irrar omkring och går vilse i allt som vill distrahera oss.
 Blev på eftermiddagen bjuden på en härlig middag hos vårt pastorpar. Så fint att få avsluta denna dag med en varm och härlig gemenskap som det innebar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar