torsdag 19 januari 2012

Skidtur

Kanske BLIR det en skidtur i morgon. Köpte ett par nya skidor idag. Efter 37 år med samma skidor kanske det var dags med ett par nya. Har väl inte skidat SÅ mycket med mina gamla skidor sista åren men dom har ändå hängt med. Köpte dom 1975 när jag bodde i Skövde. Det var en snörik vinter det där året. Min lilla "bubbla" (en volksvagen årsmodell -66) blev flera gånger översnöad på parkeringen vid Ahlstömergatan där jag bodde kommer jag ihåg. Jag köpte ett par skidor och åkte på berget "Billingen" intill stan. En härlig skog och med många fina skidspår det året minns jag...
Åkte buss till och från Rättvik idag ...hem alltså med ett par nya skidor. Rune, en snäll busschaufför, stannade och släppte av mig vid "min gata" Snällt av han det.....
Den här veckan har jag varit ledig från jobbet.... men ledig???? När blir man riktigt "ledig"?? Flera "möten" ....redovisningar m.m. Tur att jag är pensionär på 3/4 tid. Annars skulle jag inte hinna eller orka. Så tar det mycket längre tid nu än tidigare det som man håller på med ...man blir tröttare...behöver lite vila mellan varven. Någon som jag pratade med häromdan sa att när man blir äldre har man inte så mycket reservbatteri och ta av heller. Kanske är det så. God natt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar