tisdag 18 oktober 2011

En höstdag

Idag fick jag brev från Rättviks kommun. En bekräftelse att jag lämnat ett "medborgarförslag", som kommer att tas upp (eller anmälas, som det stod i brevet) vid nästa kommunalfullmäktige. Så har jag låtsas ha storfamilj idag.....Gjorde en stor sats med raggmunk....av eget odlade potatisar. Grävde upp det sista idag. Det blev en halv liten hink! Raggmunken hamnar i frysen....kanske tills delar av min splittrade familj kommer hem och hälsar på!!!
I morgon åker jag och hämtar min husvagn som genomgått reparation efter en miss i våras. Man lär så länge man lever. Tog inte ut svängen ordentligt i en kurva. Hmmm nog om det...
Väntar på SkogsErik, som ska hjälpa mig att ta bort ett träd, som jag tycker vuxit och skuggar min tomt....speciellt altanen.
Ska anmäla mitt intresse till "väntjänsten", som Rättviks kommun ("Buketten"-äldrecentret) svarar för.
Nu åker jag med bussen 72-an till Rättvik och tränar på Koppjärk.
Ja..det var lite om vad jag har för mig.
Löven ligger där dom ligger...och livet går vidare i sorg och glädje

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar