tisdag 25 januari 2011

Examen m.m.



Då var det dags igen att skriva några rader. Jag får ta det som hänt senaste dagarna först. Igår hade jag min första övning med RPG-sångarna. Det kändes roligt att uppleva det igen....att stå framför en skara sångare, som av hjärtat vill sjunga. Förra gången var i början på 70-talet i Blinkenbergskyrkan i Hagfors. Jag ledde då en liten ungdomskör. Nu är "min kör" några pigga pensionärer. Om några månader blir jag själv också pensionär. Tänk vad tiden går. Nog om det. Vi ska sjunga för första gången på torsdag då vi har RPG-s årsmöte.
I fredags var jag i Stockholm och fick vara med om att Malin tog sin sjuksköterskeexamen. Högtiden var i Gustav Wasa kyrka. Det var en fin och högtidlig avslutning då dom fick sina broscher och sitt diplom. Elin, Magnus, Linda och Simson och jag åkte ner. Efter samlingen i kyrkan gick vi på Malins favoritrestaurang och åt mat. Ett mysigt och annorlunda matställe. Jag stannade kvar till söndag och hann då med att besöka Elimkyrkan och fick då bl.a. lyssna till predikan av Stefan Svärd. Intressant. Lördagen ägnade vi åt långpromenad (!) in till stan. Malin gick och jag joggade bitvis för att hinna med! Puuu.. Det blev en lååååååååång promenad. På eftermiddagen hälsade vi på Margareta.
Förra helgen var Magnus hos mig (fredag, lördag, söndag). Sååå mysigt vi hade! Fika på fricks förstås....lite lek i snön....lägga pussel....se på bollibompa...m.m.m.
Ohhh vad vi myste....Kolla bilden! Magnus tillsammans med Mose. Lite trött efter dagens strapatser....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar