torsdag 20 maj 2010

Kan själv

Länge sen sist...
Idag har jag haft en kille från kommunen här för att kolla min panna och det övriga som har med eldning att göra. Sk. "Brandskyddskontroll." Allt var bra förutom att jag fick ett råd om att göra ett "sotutkast" på muren i huset. Eftersom jag gått en sotningskurs och sotar min skorsten själv så var det extra skönt att allt såg bra ut. Han skrattade lite gott!. Inte så vanligt att kvinnor sotar själv. Jag var 1 av 3 kvinnor i kommunen som han mött i sitt jobb när han åker runt och inspekterar. Jag var äldst..Kanske kan jag känna mig lite stolt....och sträcka på mig. Det får man väl göra.

1 kommentar:

  1. Du är säkert duktig på mycket Gudrun. Du sköter ditt hus och din trädgård, hjälper dina barn, spelar och sjunger och gläder människor. Klart du ska vara stolt över dig själv.
    Brittmarie

    SvaraRadera